poniedziałek, 2 stycznia 2017

Bezglutenowy makowiec

I po świętach.... Tegoroczne święta spędziłam w górach..bez gotowania. Jedynie co  upiekłam to dwa ciasta makowiec i piernik...tak symbolicznie :) Przyznam, że po całej masie szkoleń i warsztatów kulinarnych, bardzo potrzebowałam odpocząć o "kuchni".  Nie ukrywam, że znowu mnie do niej już ciągnie ;)

Przedstawiam przepis na pyszny makowiec. Przepis ze strony:
http://paleolife.pl/makowiec-bezglutenowy-paleo-bez-zboz/

Składniki:

200g maku mielonego (bez glutenu)
4 jajka
5 łyżek miodu
1 szklanka mleka (może być sojowe)
3 łyżki rumu
1 szklanka mąki migdałowej
3 łyżki masła klarowenego
łyżka cynamonu
szklanka bakali
szczypta soli
laska wanilii
skórka z cytryny
jagody goji do posypania
czekolada gorzka (bez glutenu)-jako polewa


Przygotowanie:
Podgrzać mleko w garnku, dodać miód i masło. Dosypać mak i bakalie oraz przyprawy. Mak musi wchłonąć mleko. Następnie dosypać mąkę migdałową. Wymieszać. W misce ubić białka na sztywną pianę. Wymieszać delikatnie z masą makową.
przełożyć do okrągłej formy (ok 20cm). Piec w 180stopni przez 30 minut, do zarumienienia. 
Upieczony makowiec polewany roztopioną w kąpieli wodnej czekoladą. Posypujemy jagodami goji. Kroimy po ostudzeniu.






1 komentarz:

  1. Z samego maku jeszcze nie jadłam.:)
    https://jaglusia.wordpress.com/2017/01/02/tagliatelle-z-lososiem-cukinia-i-mascarpone/

    OdpowiedzUsuń