wtorek, 24 listopada 2015

Ciasto jaglane z bakaliami, bezglutenowe

Śmiało mogę stwierdzić, że to ciasto jest najzdrowsze, pośród prezentowanych na moim blogu. Bazą ciasta jest kasza jaglana, jabłka i bakalie. Nie dość, że zdrowo to i pysznie! Świetnie smakuje również na ciepło z lodami :)



Składniki:

Spód:

300 g kaszy jaglanej
4 jabłka (np. reneta)
cynamon (1 łyżka)
2 garści orzechów włoskich
100g płatków migdałowych
szklanka cukru (ksylitolu)
cukier waniliowy (2 łyżeczki) bezglutenowy

Wierzch:

3 białka jaj
80g wiórków kokosowych
szczypta soli
60 g cukru (ksylitolu)


Sposób przygotowania:

Kaszę ugotować wg przepisu na opakowaniu. (wcześniej sparzyć wrzątkiem). Do miski z ugotowaną kaszą jaglaną wsypać pokrojone orzechy, pokrojone w kostkę jabłka, cukier waniliowy, ksylitol, cynamon. Wymieszać! Na blachę ok 27 cm. wyłożyć pergamin i wyłożyć masę.
Następnie zrobić wierzch:
Białka ubić na sztywną pianę z ksylitolem i solą. na końcu dodać wiórki kokosowe. Wymieszać. Powstałą masą zalać ciasto. Włożyć do piekarnika rozgrzanego na 180 stopni C na ok 40 minut. Smacznego!





5 komentarzy:

  1. jedno z moich ulubionych ciast!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze jaglanego nie robiłam, ale jest w planach! Boskie :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam w nocy i przed chwilą sobie ukroiłam. Czy to normalne, że spód jest jakby sczerniały, ale nie spieczony, tylko czarno-zielony?

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie spód był lekko zarumieniony, a smakowało?

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe ciasto. Kocham jaglankę pod każdą postacią :) zamiast wiórków użyłam płatków kokosowych, są większe i bardziej chrupiące.

    OdpowiedzUsuń