czwartek, 4 grudnia 2014

Chleb gryczany, bezglutenowy

Propozycja głównie dla bezgutenowców. Bardzo dobry i zdrowy chleb gryczany na drożdżach. Środek lekko wilgotny, skórka chrupiąca :)
Inspiracja: http://ciastco.blogspot.com

Składniki: ( na foremkę ok 26cmx10cm)
500 g mąki gryczanej
suche drożdże 7g  (jedno opakowanie)
2 łyżki miodu
2 łyżeczki soli
2 łyżki oleju roślinnego
425 ml ciepłej wody
1 torebka ugotowanej kaszy gryczanej

Sposób przygotowania: Wszystkie składniki (poza kaszą gryczaną) zmiksować do uzyskania jednolitej konsystencji. Dodać ugotowaną i odcedzoną kasze gryczaną. Wymieszać. Ciasto przełożyć do natłuszczonej formy i odłożyć w ciepłe miejsce na ok 40 min. Przed pieczeniem posmarować wierzch chleba olejem. Piec w rozgrzanym piekarniku do 210 stopni C przez ok 40 min.







20 komentarzy:

  1. Ja ostatnio bardzo się polubiłam z mąką gryczaną i też mam w planach upiec chleb, więc z chęcią skorzystam z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie polecam ten przepis, ale trzeba się dokładnie trzymać przepisu, żeby wyszedł idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wow:) i jeszcze ta kasza, cała...:) a jak w smaku? bo wygląda apetycznie:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Do tej pory nie jadłam lepszego :) Oczywiście, kto chce to zamiast kaszy można dać np słonecznik, pestki dyni itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasjo; nie dałaś w ogóle kaszy ???

      Usuń
    2. Dałam kasze gryczaną, ugotowaną (1 torebkę)

      Usuń
  5. Cukier można zastąpić miodem - łyżeczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, można zastąpić miodem, ksylitolem... :)

      Usuń
  6. Witam...czy można zastąpić drożdże suche świeżymi? jeżeli tak to jaką ilość trzeba dać i jak się zabrać do robienia takiego ciasta?..Pozdrawiam Ela

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak, można zastąpić świeżymi drożdżami (25 g) Myślę, że powinien tak samo dobrze wyjść ze świeżych drożdży. Jeśli się uda daj znać:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy jeśli zamiast kaszy dam ziarna słonecznika to tez wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
  9. a można piec w maszynce do pieczenia chleba??

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj nie wiem, nie mam maszynki i nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Po upływie 40 min.wyjmujemy odrazu chleb z piekarnika czy zostawić w gorącym piekarniku?

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja wyciągam od razu. Jeszcze nie zostawiałam w gorącym piekarniku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy 2 łyżki oleju z przepisu są do posmarowania chleba, czy też do zmiksowania z resztą składników?

    OdpowiedzUsuń
  14. 2 łyżki oleju są do masy na chleb :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwszy raz robilam chlebek wedlug tego przepisu,dalam slonecznik i pestku z dyni. Bomba ;)

    OdpowiedzUsuń