czwartek, 18 grudnia 2014

Ciasteczka owsiane z rodzynkami

Patryk, mój syn uparł się wczoraj, żebym zrobiła mu ciasteczka z rodzynkami. Sprawa jest ważna, bo jakis bohater bajki właśnie takie jadł, więc i on musi. A skoro sprawa wysokiej rangi, to zabrałam się za robienie ciasteczek owsianych z rodzynkami. Przepis znalazłam na http://slowfoodzik.blogspot.com. Wyszły kruche i pyszne :)


Składniki:
3 jajka
łyżeczka sody
pół łyżeczki soli
3/4 szklanki brązowego cukru
rodzynki (szklanka)
3 szklanki mąki owsianej (ja mąki nie miałam, ale blenderem zmiksowałam płatki owsiane)
250g masła

Sposób przygotowania:
Masło zmiksować, dodać cukier i jajka. Miksować. Mąkę wymieszać z solą i sodą. Mąkę z  sola i sodą systematycznie dodawać do masła ciągle miksując. Rodzynki sparzyć wrzątkiem. Dodać do powstałej masy i wymieszać łyżką. Za pomocą łyżki wykładać ciasto na pergamin,  zostawiając ok 3cm odstępu, między ciasteczkami. Piec w temp. 160stopni C przez ok 15 minut.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz