sobota, 27 grudnia 2014

Piernik świąteczny bezglutenowy z marchewką

To moje pierwsze bezglutenowe święta i przyznaję, że ten piernik jest hitem. Smakuje bardzo świątecznie. Ciasto bardzo zwarte i lekko wilgotne. Po prostu przepyszny!!! Każdy bezglutenowiec musi go spróbować.

Inspiracja: www.zyciebezglutenu.pl

Składniki:
2 marchewki średniej wielkości
1 burak (może być wersja z samą marchewką, wtedy 3 marchewki)
1 szklanka mąki bezglutenowej (ja użyłam 3/4 szklanki mąki gryczanej i 1/4 szklanki mąki kasztanowej)
2 łyżki mąki z amarantusa
1/2 szklanki oleju (ja użyłam ryżowego)
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia bezglutenowego
3 jajka ( ja użyłam 13 jaj przepiórczych)
3/4 szklanki cukru
szczypta soli
powidła śliwkowe
wiórki kokosowe

Polewa-gorzka czekolada


Sposób przygotowania:

Żółtka utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodać olej. Stopniowo dodawać wszystkie rodzaje mąk, sodę, proszek do pieczenia, cynamon. Marchewkę i buraki utrzeć na tarce na drobnych oczkach. Do białek dodać szczyptę soli i ubić na sztywną pianę. Dodać do ciasta utartą marchewkę i buraka. Wymieszać. Na koniec dodać ubitą pianę. Wymieszać. Powstałą masę wlać do natłuszczonej formy. Piec w rozgrzanym piekarniku na 180 stopni C przez około 50min. Sprawdzać patyczkiem. Piernik pozostawić do wystygnięcia. Najlepiej odstawić ciasto na 12h. Przekroić ciasto na połowę, przełożyć powidłami. Zrobić polewę, polać nią piernik, posypać wiórkami kokosowymi. Gotowe!!!!



Polewa: Rozpuścić czekoladę w gorącej kąpieli, cały czas mieszając.


2 komentarze: