sobota, 6 września 2014

Muffinki dyniowe bezglutenowe

Dziś propozycja słodkiej przekąski głównie dla osób z nietolerancją glutenu i laktozy. Muffinki dyniowe. Oczywiście mąkę bezglutenową można zastąpić każdą inną i na pewno też będą pyszne. Inspiracja przepisu ze strony http://odzywianiedlazdrowia.blogspot.com/.

Składniki:
4 jaja
2 szklanki startej dyni
1 1/2 szklanki mąki bezglutenowej (ja użyłam takiej do wyrobu chleba bezglutenowego)
1 szklanka oleju
3/4 szklanki cukru trzcinowego
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki cynamonu


Sposób przygotowania:
Dynię obrać ze skóry, zetrzeć na drobnych oczkach. Białka ubić na sztywną pianę. Do ubitej piany dodać żółtka, olej, startą dynię i wymieszać. Do powstałej masy dodać resztę składników, wymieszać. Przełożyć do  papilotek. Piec ok 20 min w temp ok 180 C.







4 komentarze:

  1. pyszne muffinki, szczególnie podoba mi się to, że zawierają dynię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachęcam do wypróbowania przepisu. Są naprawdę rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Całkiem ok. Dałam kilka łyżeczek ksylitolu zamiast cukru (dynia sama w sobie daje dużo słodyczy), mąkę gryczany i jaglaną, bezglutenowy proszek do pieczenia na kamieniu winnym. Bardzo przyjemny smak.

    OdpowiedzUsuń
  4. a mi wyszly jakies bardzo miekkie - mam wrazenie ze nie sa upieczone,mimo ze trzymalam duzo dluzej :(

    OdpowiedzUsuń