piątek, 24 października 2014

Bezglutenowe knedle ze śliwkami

Witajcie! Ponieważ świeże śliwki jeszcze można kupić bez problemu, podaje dziś przepis na pyszne bezglutenowe knedle.
Inspiracja przepisu z http://sojaturobie.blogspot.com/

Składniki: (na ok 10 knedli)
1 szklanka kaszy jaglanej
3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
2 łyżki oleju (ja użyłam ryżowego)
sól
śliwki (ja użyłam dużych i do każdego knedla dawałam połowę śliwki)
syrop daktylowy (syrop klonowy, syrop z agawy)
cynamon

Sposób przygotowania:
Kaszę przelać na gęstym sitku wrzątkiem i opłukać. Zagotować z dwiema szklankami wody, dodać płaską łyżeczkę soli i łyżeczką oleju. Gotować na małym ogniu. Po ugotowaniu odstawić na 10 minut. Kaszę rozetrzeć łyżką i odstawić do przestygnięcia. Przyklepaną do naczynia masę podzielić na cztery równe części, wyjąć jedną z nich i wypełniam wolne miejsce mąką ziemniaczaną ( ok 3/4 szklanki). Wymieszać z odłożoną częścią i wyrobić ciasto do połączenia składników i wyrobienia elastycznego ciasta.  Dodać 2 łyżki oleju i wyrabiać jeszcze chwilę. Ciasto warto zostawić pod przykryciem na kilkanaście minut.
Zrolować z ciasta wałek, a najlepiej dwa mniejsze, oderwać kawałki, formułować w dłoniach cienkie placki, włożyć śliwki, zlepić formując kulę. 
Gotować w garnku z zagotowaną wodą, ustawionym na niedużym płomieniu po kilka sztuk przez ok 5 minut od wypłynięcia. Polać syropem i posypać cynamonem!





2 komentarze: