poniedziałek, 27 października 2014

Bezglutenowe sajgonki

Kuchnia dalekiego wschodu sprzyja osobom nietolerującym gluten. Niewielkie modyfikacje i już mamy danie bezglutenowe. Tak zrobiłam między innymi z sajgonkami. Tutaj poza tym, że nie ma glutenu, to również nie ma mleka i jaj. Jeśli chcecie poczuć nowe doznania kulinarne, zachęcam do wykorzystania tego przepisu.

Inspiracja przepisu ze strony:http://ulubionesmaki.bloog.pl/

Składniki:
Mięso mielone (ja użyłam wieprzowe) 30 dkg
3 liście kapusty pekińskiej (poszatkowanej)
papier ryżowy
makaron ryżowy (garść)
suszone grzyby Mun ok 10 szt.
marchewka (1 duża)
pędy bambusa (3 łyżki)
papryka chili (1 sztuka)
czosnek (3 ząbki)
olej (ja użyłam ryżowego)
sól, pieprz, papryka czerwona

Sposób przygotowania:
Farsz;
Grzyby Mun zamoczyć we wrzącej wodzie na 15 minut. Makaron ryżowy zalać wrzątkiem na ok 3 min. Po tym czasie wyciągnąć i pokroić na ok 3 cm nitki.
Na patelnie wlać olej, poczekać, aż się rozgrzeje i dodać mięso. Podsmażyć, posolić, popieprzyć.
Na drugiej patelni podsmażyć na oleju czosnek (przeciśnięty przez praskę), pokrojoną w słupki marchewkę, grzyby Mun (pokrojone w paski), pędy bambusa, pokrojoną w kostkę papryczkę chili oraz makaron ryżowy. Mieszać. Po chwili dodać mięso i wszystko razem mieszać.

Sajgonki:
Papier ryżowy zamoczyć w wodzie, po  chwili wyjąć, nałożyć farsz, zawinąć i smażyć na rozgrzanym oleju z obu stron.

Do polania użyłam gotowego tajskiego sosu chili.











5 komentarzy:

  1. ale one pięknie wyglądają. uwielbiam sajgonki! świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A gdzie w przepisie jest kapusta? Bo w składnikach ją widzę (3 liście) a potem już jej nie ma

    OdpowiedzUsuń
  3. Liście kapusty można na koniec dodać do farszu i zawinąć w papier ryżowy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sarczyńska Ula18 marca 2016 23:05

    Ostatnio bardzo je polubiłam , szczególnie te akurat bez mięsa. Jakoś staram się samemu całkowicie z niego zrezygnować. Super mi pasuje dodatki z pietruszką, marchwią, mogą być grzyby i super też pasuje dobrze ugotowany ryż. Także warto spróbować z dobrym pieczonym jabłkiem. Warto z tym eksperymentować od siebie dodam też takie nietypowe pomysły http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-sajgonki/ tego ostatniego nie polecam bo jest dziwny.

    OdpowiedzUsuń