poniedziałek, 14 lipca 2014

Brownie i "Kuchnia społeczna" w Krakowie


Na taki dzień jak wczoraj czekałam od miesięcy. Był ciepły i co najważniejsze wolny od pracy i nauki! Dzień ten postanowiliśmy spędzić bardzo rodzinnie w Krakowie. Na Kolnej przy Wiśle jest świetne miejsce, gdzie można udać się na piknik. Dla tych, którzy cenią aktywny wypoczynek, jest możliwość pojeździć na rowerze lub rolkach wzdłuż Wisły. Trasa długa i bardzo przyjemna. My skorzystaliśmy z obu form rekreacji.
Na obiad wybraliśmy się do wegańskiej restauracji "Domek", gdzie w ramach akcji " Kuchnia społeczna" zjedliśmy pyszny wegański obiad. Zdecydowanie najbardziej smakował mi szpinak z cieciorką. Oczywiście zapytałam autora o zdradzenie przepisu. Już wkrótce na blogu :) Sama akcja "Kuchnia społeczna" polega na tym, że raz w miesiącu przynosi się zrobione przez siebie danie wegańskie. W zamian za to można spróbować dań przygotowanych przez innych uczestników. Ja przygotowałam ciasto Brownie. Przyznam, że długo zastanawiałam się co zaprezentować, bo zależało mi na tym, żeby danie było świeże, a niestety musiało wytrzymać parę godzin. Na pomoc przyszedł znany mi już blog Jadłonomia. Tam znalazłam przepis, który wykorzystałam.
http://www.jadlonomia.com/search?q=+brownie

Składniki:
3 łyżki wody
2 łyżki mielonego siemienia lnianego
1 1/3 szklanki mąki (pół pszennej, pół orkiszowej)
1/4 łyżeczki sody
7 płaskich łyżek karobu lub kakao
100 g gorzkiej czekolady, drobno posiekanej
1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
1/2 łyżeczki soli
1/3 szklanki gorącej wody
1  szklanka brązowego cukru
6 łyżek delikatnego oleju
1/5 szklanki orzechów laskowych, drobno posiekanych

Sposób przygotowania:
Zalać siemię lniane ciepłą wodą. Wymieszać. W misce wymieszać mąki z sodą. W osobnej misce połączyć czekoladę, kakao (karob), kawę, sól. Wlać gorącą wodę. Mieszać intensywnie, aby rozpuściły się składniki. Do powstałej masy dodać cukier, siemię lniane, olej, cukier. Wymieszać mikserem, tak aby powstała jednolita masa. Do masy dodać mąkę i intensywnie mieszać łyżką. Ciasto może się przyklejać. Można sobie pomóc rękoma natłuszczonymi olejem. Kiedy masa będzie już gotowa, przekładamy do foremek, wyłożonych pergaminem. Wstawić do rozgrzanego piekarnika na ok 170 stopni na ok 20 min.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz