niedziela, 4 maja 2014

Meksykańskie śniadanie

To śniadanie, kojarzy mi się z Londynem. Tam moja szwagierka w pierwszy dzień mojego pobytu zaserwowała mi  to danie. Byłam i jestem nim zachwycona do dziś. Po przyjeździe z Londynu przynajmniej 3 razy w tygodniu szykowałam to meksykańskie cudo.
Tortillę można kupić. Ja jednak zachęcam do zrobienia sobie samemu. Łatwo, szybko i zdrowo!

Przepis tortilla:
 Składniki: 
100g mąki kukurydzianej
100g mąki orkiszowej
1 jajko
100ml mleka (w wersji bezlaktozowej mleko sojowe)
łyżeczka soli
2 łyżki oleju rzepakowego

Obydwie mąki, jajko, mleko i sól zagniatamy na elastyczne ciasto.
Blat wysypujemy mąką.
Ciasto rwiemy na 5 kawałków i z każdego robimy kulkę. Następnie każdą kulkę rozwałkowujemy na jak najcieńszy placek.
Na patelni rozgrzewamy olej (odrobinę; te 2 łyżki oleju dzielimy tak aby starczyło na na wszystkie placki), a następnie smażymy kolejno każdy placek z obydwu stron. Smażymy dopóki nie pojawią się bąble.


Przepis na nadzienie meksykańskie:


Składniki:
oliwa do smażenia
1 cebula
papryka (czerwona lub zielona)
2 ząbki czosnku
jedno świeże chili
liść laurowy
Sól i pieprz, rozmaryn
Puszka pomidorów 400g
2 jajka
2 placki tortilla

Sposób przygotowania:
 Na oliwie podsmażyć posiekaną cebule, paprykę, chili,czosnek, liść laurowy (w całości) i przyprawy przez 15 min mieszając żeby się nie przypaliły.
Dodać pomidory w puszce i gotować przez 5 min, sos powinien być gesty.
Zrobić z sosie zagłębienia i wbić jajka (tak żeby się nie rozlały), gotować pod przykryciem 3-4 min aż się białko zetnie.
Rozłożyć na podgrzanych plackach, można dodać kilka małych pomidorków.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz