czwartek, 8 maja 2014

Praliny migdałowe i truskawkowe

Tym razem nie będzie całkiem dietetycznie, ale nie mam nic przeciwko, jeśli jest ku temu okazja. Urodziny mojego męża to świetny pretekst, żeby zrobić praliny. w sumie to powinnam zostać rozgrzeszona, bo są tu zdrowe truskawki i migdały. Postanowiłam stworzyć osobny dział przepisów o nazwie "kulinarne grzeszki". Tutaj co jakiś czas wrzucę jakiś wyjątkowy przepis, nie koniecznie super zdrowy. Ale co tam, czasami można zaszaleć!


Składniki na praliny z truskawkami
truskawki (ładne)
czekolada do rozpuszczenia (gorzka, mleczna, biała..)-ja użyłam z firmy Helio specjalną do polew i ciast.
kokos (,zmielone orzechy, migdały)
Sposób przygotowania: w rozpuszczonej czekoladzie zamoczyć truskawki i posypać podprażonym kokosem. Pozostawić do wyschnięcia.

Składniki na praliny z migdałami (ok 35 sztuk)
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
200 zmielonych migdałów
400g cukru pudru
1 łyżka wiśniówki
migdały do dekoracji

Sposób przygotowania:
1 łyżeczkę kawy rozpuszczalnej w proszku rozpuścić w 2 łyżkach gorącej wody. Wymieszać ze zmielonymi migdałami i 200g cukru pudru. Stężałą masę rozwałkować na placek o grubości ok 1cm na obsypanej cukrem powierzchni i wykroić z niego małe okrągłe placuszki. przełożyć na papier do pieczenia i odstawić na noc do wyschnięcia.
1 łyżeczkę kawy w proszku rozpuścić w 2 łyżkach gorącej wody i utrzeć na gładko z resztą cukru pudru i wiśniówką. Polukrować praliny i na każdej położyć migdał (ja je troszkę podprażyłam).










5 komentarzy:

  1. Wyglądają przepysznie <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogę się wprosić na wyżerkę? :) Od samego patrzenia ślinka cieknie.
    P.

    OdpowiedzUsuń
  3. P. i Asia zaproszę Was następnym razem jak zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda że nie ma przycisku ZAMAWIAM z dostawą do domu :)
    pyszne przepisy gratuluje !

    OdpowiedzUsuń